کد خبر: 1205506
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۸
اختتامیه چهارمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر استان مرکزی در حالی برگزار شد که خبرنگار روزنامه جوان با کسب مقام اول در بخش‌ مصاحبه درخشش ویژه‌ای داشت.

سردار سرتیپ دوم پاسدار محمدرضا عسگری جانشین فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی نیز در این آیین ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به جنگ شناختی دشمن و اغتشاشات سال گذشته اشاره کرد و گفت: نقش رسانه ها در جنگ شناختی و تبیین وقایع اثرگذار است.

وی به نقش رسانه ها در غزه اشاره کرد و افزود: نقش رسانه را در حوادث غزه به عینه شاهد بودیم، 92 شهید خبرنگار در غزه داریم که از همان ابتدا با مجاهدت اخبار جنایات رژیم غاصب صهیونیستی را به دنیا مخابره کرده اند به طوری که باعث ایجاد موج بیداری در جهان و اعتراض به این جنایات شده اند.
جانشین فرمانده سپاه روح الله به عملیات طوفان الاقصی هم اشاره و تصریح کرد: این عملیات هیمنه پوشالی رژیم اشغالگر فلسطین و جبهه استکبار را در هم شکست؛ عملیاتی که توأم با خلاقیت و ابتکار همراه بوده است.
سردار عسگری با تاکید بر اینکه رسانه ها در بازتاب دستاوردهای عملیات طوفان الاقصی اثرگذار عمل کردند، گفت: رسانه و فضای مجازی مهم ترین ابزار برای مقابله با جبهه استکبار است و می بایست با ایجاد وحدت در فضای مجازی به تبیین واقعیت ها پرداخت.
وی افزود: رسانه در مدیریت اذهان نقشی اثرگذار دارد، باید بپذیریم که دشمن جبهه اش در کشور ما فضای مجازی است لذا رسانه ضمن تبیین و خط دهی صحیح می بایست مردم را در صحنه نگه دارند.

ایمان شمسایی مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در اين

 
آیین  با تاکید بر اینکه رسالت اصحاب رسانه به خوبی در برنامه‌های مختلف بیان و تبیین شده است، گفت: خبرنگاری یک شغل پرچالش است و می‌طلبد که نظام حاکمیتی اصحاب رسانه را بیش از پیش به رسمیت بشناسد.

 

وی با تاکید بر اینکه جایگاه رسانه و خبرنگار در دولت سیزدهم مورد توجه قرار گرفته است، افزود: در اغتشاشات سال گذشته شاهد بودیم که خبرنگاران و اصحاب رسانه قلم را زمین نگذاشتند، بین مردم و مسئولین نقش پل ارتباطی را ایفا کردند.

شمسایی با تاکید بر اینکه در برگزاری چنین جشنواره‌هایی بایستی مسائل محتوایی بیشتر مورد توجه باشد، گفت: در جشنواره ها باید بیشتر به مسائل محتوایی پرداخته شود در حالیکه به فرم توجه می شود؛ کشف مسئله نیز توسط رسانه انجام می‌پذیرد و نباید صرفا به بازتاب مسئله اکتفا شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار